Három ok amiért nem edzhetsz úgy mint egy szerhasználó

Figyelem! Jelen cikk nem kívánja minősíteni az anabolikumokkal élőket. A dopping a versenysportok, így a bodybuilding-nek is szerves része, akkor is ha szerepét a táplálékkiegészítő marketing bagatelizálja!
Christian Thibaudeau

Adalék – amit inkább tenned kellene, ha természetes testépítő vagy

Megvezettek a doppingoló példaképeid

____Ha te nem használsz gyógyszereket az edzéshez nagy a valószínűsége, hogy félrevezettek azok akik velük edzenek. Nem szándékosan csinálják, de mindenképpen ártanak neked.
A következőt teszik: elhitették veled, hogy ők az anabolikumoktól pusztán jobban reagálnak az edzésre. Így azt gondolod nincs semmi akadálya amiért ne edzhetnél mint egy dopping használó. A különbség csak az eredmény mértéke lesz.
Nem csak a feltételezésük hibás, de az indoklásuk is több sebből vérzik. Ne ess tévedésbe, gyógyszerek nélkül nem lehet úgy edzeni eredményesen, mint velük! Elmondom miért.

1 – A szerhasználók meggyőztek az óriási volumen szükségességéről

Mint tudjuk az izomépítés a protein szintézisről szól. Minél nagyobb a fehérjeszintézis mértéke, illetve minél hosszabb ideig tart a folyamat, annál több izom épül.

A teljesítményfokozó szereket használóknak abnormális szinten folyik a fehérjeszintézise, mivel ez az egyik fő hatása az anabolikus-androgén szteroidoknak (a növekedési hormonok fehérjeszintézisre történő hatása még vita tárgyát képezi).

Még ha az edzésükkel nem is fokoznák a proteinszintézist, nem számítana, ők akkor is fejlődnének. Ugyanakkor egy természetes testépítő normál állapota a homeosztázis: azaz a fehérjeszintézis (anabolizmus) és a fehérje lebontása (katabolizmus) nagyjából egyenlő. Szükséges, hogy serkentsék a fehérjeszintézist (az mTOR aktiválás többnyire) az edzéssel, ilyen módon az anabolizmus domináljon. Tehát számára a proteinszintézis stimulációja  lényeges, magával az edzéssel.

lazar
Ez határozottan lehetséges a csirkemell-rizs-brokkoli, a tejsavó izolátum, a glutamin, vagy BCAA-k nélkül is, de gyógyszerek nélkül már nem biztos.

Más szavakkal a természetes testépítő fejlődésének ez az alapja. Ez nem feltétlenül igaz a doppingoló sportolóra. Ugyan nem jelenti, hogy az edzés nélkülözhető az anabolikumokkal élő egyénnek, de jelenti, hogy elég nagymértékben mindegy hogyan edz.
Az óriási volumenű edzéssel rengeteg fehérjét bont el, vagy ellenkezőleg: aluledz, mindegy!  A proteinszintézis és a növekedés akkor is be fog következni, hiszen ez az anabolikus szteroid értelme. Nem ilyen szerencsések akik tartózkodnak az anabolikumoktól. Nekik jól kiszámított edzésre van szüksége: nem túl alacsony és nem túl nagy volumen, hanem pont megfelelő. Ellenkező esetben nem fog hosszútávon fejlődni, sőt akár izmot is veszít.

2 – A szerhasználók és a kortizol, ami leépít

A kortizol nélkülözhetetlen a szervezet működéséhez, de egyben pusztító a természetes sportolóknak. Először is, az anabolizmus ellen dolgozik azzal, hogy fokozza a fehérje bontást. Ezen kívül befolyással van a szervezet miosztatin szintjére is ami amúgy is behatárolja a maximális izomtömeget.

A kortizol még blokkolja az mTor aktivációt is az AMPK (egy olyan enzim , amely szerepet játszik a sejt energiaképzésben a homeosztázis emelésével). Az mTor alapvetően egy izomépítő kapcsoló ergo ha gátolod akkor megállítod az izomfejlődést. Ez azt jelenti, hogy a kortizol nem csak fokozza az izomfehérje bontását de csökkenti vagy akár le is állíthatja a protein szintézist.

A kortizol szerepe az edzés alatt, hogy mobilizálja az izmokban raktározott energiát azok munkájához. Minél több üzemanyagot használsz el annál több kortizolt fogsz termelni.

Ezt nem nehéz megérteni, minél nagyobb az edzésvolumen, annál több üzemanyagra van szüksége a testednek és ezért annál több kortizolt termel. Ezért a túl nagy volumen a naturál sportolók elsőszámú ellensége. Ha a naturál sportoló túl sokszor, túl magas volumennel dolgozik az meggátolja a fejlődést.

Ha mégsem jön össze, ne add fel! Próbáld napi 50 mg methandrosztenolonnal!
Ha mégsem jön össze, ne add fel! Próbáld napi 50 mg methandrosztenolonnal! A lehetetlen nem létezik, stb., stb…

A szteroid használó azonban némileg védett a kortizol negatív hatásaitól. Az anabolikus hormonok olyan mértékben fokozzák a protein szintézist egész nap, hogy bizonyos határokon belül kiegyenlíti az óriási volumen pusztító hatását. Sőt!

A szteroidok és a kortizol egyazon másodlagos sejtközi csatornákat használja, szóval minél több anabolikus hormon kering a testedben annál nehezebb a kortizolnak beleszólni az izomnövekedésbe.

3 – A szerhasználók elhitették veled, hogy a nagy ismétlésszámú sorozatoktól nőhetsz

Ezek a srácok egy csomó izmot tudnak építeni azáltal, hogy rengeteg ismétlést végeznek könnyű súlyokkal – olyan módszerekkel mint az óriás sorozatok, vetkőző sorozatok stb. Ez azért lehetséges mert nekik nem kell minőségi edzéssel kell kiváltani a proteinszintézist.

Naturálként ez a fizikum is csak álom. Ilyen izomtömeg, ezzel a szárazsággal nem nagyon megy szerek nélkül
A legtöbbek számára még ez a fizikum is illúzió természetes testépítőnként. Jelentősebb izomtömeg és szárazság gyógyszerek nélkül kérdéses.

A könnyű súlyokkal megvalósított igen magas ismétlésszámú tréning rengeteg vért irányít a megdolgozott területekre és ha vér telítve van aminosavakkal akkor ellátja az izmaikat tápanyagokkal amikkel még jobban kiaknázhatják a fokozott fehérjeszintézist. A szteroid használó, mint olyan, nem igényli feltételként  a nehéz, nagy súlyos (intenzív) munkát mint a naturál sportoló. Valójában mivel a legtöbb szteroid arányaiban jobban erősíti az izmokat mint az ízületeket vagy az inakat ezért az ő esetükben a megnövekedett súlyokkal való munka könnyen sérülésekhez vezethet (Ez persze erősen egyéni érzékenység kérdése – a szerk.)

Nem azt mondom, hogy a könnyebb pumpálós típusú edzés teljesen hatástalan lenne naturálban. A hipertrófia stimulálható könnyebb súlyokkal is ha teljes kifáradási edzel a sorozatban. A probléma az ami akkor következik be ha óriási ismétlésszámokkal ( érts: 25-50) kombináljuk a könnyebb súlyokat. Persze, maximalizálod az izomrostok használatát ahogy a fáradtság ismétlésről-ismétlésre fokozódik, de pl. ha 15-20 ismétlést kell végezned a bukásig a 6-10 helyett akkor észben kell tartani, hogy kétszer annyi glikogént használtál fel ugyanazért a hatásért.

Emlékeztetőül: minél több glikogént használsz annál nagyobb lesz a kortizol kiválasztás. Ez az amiért a szuper-magas ismétlésszámú munka nem ideális a naturál sportolók számára, különösen nem ha egy csomó sorozatot végeznek.

rows
Hogyan kellene egy naturál testépítőnek edzeni
  1. A mindenkori volument korlátozni kell edzésenként. A túl sok gyakorlat varáció az izomépítés ellensége. Nézd meg a legjobb naturál testépítőket! Ragaszkodnak a kevés gyakorlat variációhoz. Időről időre használják a gyakorlatok variációit, de idejük javában ugyanazokhoz a gyakorlatokhoz ragaszkodnak. (Itt el is felejthetjük az egyes oldalak által szajkózott marhaságot, miszerint össze kell zavarni az izmokat – a szerk.)
  2.  A legtöbb esetben nyomás / húzás felosztás az optimális a naturál testépítőknek. Ezek teszik lehetővé a legjobb / legtöbb regenerációt az edzések között.
  3. Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb sorozatot ajánlott 8-10 ismétlés szám környékén tartani, a nagyobb ismétlés számokat hagyjuk meg a bemelegítő-felmenő sorozatoknak! Azonban ha a naturál sportoló könnyebb súllyal végzett “pumpáló” edzést is tervez, erősen ajánlott a az edzés előtt és közben szénhidrát és fehérje keveréket fogyasztani. Ez elérhetővé teszi a glükózt az izommunkához anélkül, hogy nagyobb mértékben fel kelljen használni a raktározott glikogént ezáltal fokozva a kortizol kiválasztást.
  4. Mivel a természetes testépítőnek az egyetlen eszköze a proteinszintézis fokozására az edzés, és figyelembe véve azt, a hogy miután megdolgoztattuk az izmot a proteinszintézis a következő 24-36 órára megemelkedik, ezért neki sokkal gyakrabban kell megedzeni az izmait. Ellenkező esetben a proteinszintézis emelkedése nem tart ki egész héten, hogy maximalizáljuk a hatékonyságot. Az izomcsoportonként heti gyakoriságú edzés nem elegendő. Az esetek többségében a testrészek kétszeri megedzése az optimális egy 8 napos periódusban (Pl.: hétfő – “A” nap, szerda – “B” nap, péntek – “A” nap, vasárnap -“B” nap, kedd – a ciklus ismétlése – szerk.)

 

Az eredeti cikk:

https://www.t-nation.com/training/3-reasons-you-cant-train-like-a-juicer